Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zgubilem dokumenty.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

Offline #1 econom

econom

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 26 postów

Napisano 25 kwiecień 2007 - 20:20

elo elo,

w dublinie zgubilem dowod osobisty oraz prawo jazdy. jak wyglada droga do wyrobienia nowych? musze wracac do polski czy moge zalatwic to w ambasadzie? jezeli moge wyrobic nowe dokumenty w ambasadzie ile to trwa i jaki koszty bede zmuszony pokryc.


p.s
o wypowiedz prosze osoby doswiadczone wiedza w interesujacym mnie temacie ;]]]

pozdrawiam i 5 dla czytajacych

Offline #2 denver666

denver666

    Life = online

  • Użytkownik forum
  • 0
  • PipPipPipPipPip
  • 3510 postów

Napisano 26 kwiecień 2007 - 18:05

dymasz do polski (zapomnij ze ambasada cos ci pomoze), raz zeby zlozy dokumenty drugi zeby je odebrac. wyjatkowo prawko moga wyslac ci do domu w polsce.

Offline #3 rubiocabron

rubiocabron

    Gazetoholik

  • Użytkownik forum
  • 314
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11383 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:dublin
  • Zainteresowania:pozdroze male i duze ;)

Napisano 26 kwiecień 2007 - 18:20

dymasz do polski (zapomnij ze ambasada cos ci pomoze), raz zeby zlozy dokumenty drugi zeby je odebrac. wyjatkowo prawko moga wyslac ci do domu w polsce.


dokladnie tak jest. w ambasadzie mozna wyrobic tylko paszport i trwa to dlugo zanim sie zalapiesz
na swoj termin. dowod osobisty - zapomnij, musisz dymac do Polski, wiec o tym z doswiadczenia :))

Offline #4 valdie68

valdie68

    Częsty gość

  • Użytkownik forum
  • 5
  • PipPip
  • 451 postów
  • Gadu-Gadu: 2416608
  • Miejscowość:Ashbourne

Napisano 26 kwiecień 2007 - 18:35

dokladnie tak jest. w ambasadzie mozna wyrobic tylko paszport i trwa to dlugo zanim sie zalapiesz
na swoj termin. dowod osobisty - zapomnij, musisz dymac do Polski, wiec o tym z doswiadczenia :))

Potwierdzam, paszport mozna, ale czeka sie co najmniej pol roku od wizyty w amasadzie. Prawko, to moze ktos ci przeslac zaswiadczenie z Urzedu Komunikacji, przetlumaczone, i z tym idziesz do Motor Tax Office. Dostaniesz Irlandzkie, 25E za waznośc na 10lat, mozesz na krocej (po drodze jakies formularze z Gardy, ale w pare godzin spokojnie sie wyrobisz, nie pamietam szczegolow). Z Dowodem Osobistym nic nie zrobisz bez wyjazdu do IV RP. Mozesz tez poczekac, czesto sie znajduja dokumenty, oni oddaja Gardzie, Garda odsyla do Ambasady. Zadzwon miesiac po zgubieniu do Ambasady, a moze?

Użytkownik valdie68 edytował ten post 26 kwiecień 2007 - 18:38

Open Your Eyes!!! Like a beady eyes ;)

Offline #5 slygado

slygado

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 76 postów
  • Gadu-Gadu: 7182332
  • Miejscowość:DUBLIN 1, N.C.R.

Napisano 26 kwiecień 2007 - 21:35

Hej.

Nie dalej jak miesiąc temu mój portfel z dokumentami szlak trafił :)
Zablokowałem wszystkie karty, zapomniałem o kasie, ale co najgorsze dla mnie nie miałem prawka - a jestem kierowcą :!:

Poszedłem na gardę, dostałem kwitek, że moje prawko zaginęło i na ten kwit mogłem jeździć przez 6 tygodni.
W tym czasie rodzice przysłali mi wniosek na prawko. Odesłałem go do Polski z 1 zdjęciem i upoważnieniem, że wyrażam zgodę na załatwieni spraw związanych z wyrobieniem nowego prawka, na ojca.
Staruszek zaniósł te papiery do Wydziału Komunikacji w moim mieście i po tygodniu przysłali mi nowe prawko. Rodzice wysłali poleconym do mnie i mam Prawo Jazdy.

Dowód osobisty - olałem - i tak go nie używam.
Na szczęście Paszport miałem w torbie u dziewczyny :)

Powodzenia.

Offline #6 rubiocabron

rubiocabron

    Gazetoholik

  • Użytkownik forum
  • 314
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11383 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:dublin
  • Zainteresowania:pozdroze male i duze ;)

Napisano 27 kwiecień 2007 - 08:44

Dowód osobisty - olałem - i tak go nie używam.
Na szczęście Paszport miałem w torbie u dziewczyny :)

Powodzenia.


niby mozna spokojnie sobie dowod olac, ale czasem potrzebny jest jako drugi dokument do np.
banku czy jakiegos urzedu, choc prawko dziala.
mimo wszystko uwazam, ze jednak warto przy okazji pobytu w .pl wyrobic, jakby
mialo wciac ci paszport to gnoj na maksa, w ambasadzie zalatwisz cokolwiek za sto
lat itd.. a na dowod mozna pojechac legalnie do .pl naprzyklad.

Offline #7 loli

loli

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 52 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 21 maj 2007 - 14:54

najlepiej pojsc na garde i zglosic zgubienie/kradziez dokumentow. wszystko trwa 10 minut, a oni sami z siebie dzwonia do banku (jest to o tyle wygodniejsze, ze ja dzwoniac z policji od razu zglosilam brak karty i jakby"zlozylam wniosek o wydanie nowej") jak kolezanka dzwonila sama, to tylko jej zablokowali karte a i tak potem musiala jeszcze w banku wypelniac podanie o nowa. wiec tel z gardy oszczedza jedna wycieczke do banku. Poza tym w Polsce, zeby wyrobic nowy dowod trzeba miec jakis papier uniewazniajacy stary wiec zaswiadczenie z gardy sie przydaje.




PLka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.