Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Lata Przepracowane W Irlandii A Polska Emerytura


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

Offline #1 KasiaZa

KasiaZa

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 17 styczeń 2007 - 20:21

Mam pytanie: jakie dokumenty od irlandzkiego pracodawcy nalezy przedstawic w polskim Zusie, aby praca na wyspie liczyl sie do lat przepracowanych liczonych do emerytury?
Z gory dziekuje z odpowiedz!
Kasia

Offline #2 Kolargol

Kolargol

    Działacz

  • Użytkownik forum
  • 1
  • PipPipPipPip
  • 1169 postów
  • Gadu-Gadu: 666
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Baile Atha Cliath
  • Zainteresowania:Boks boliwijski,rzut miesem najchetniej cielecina,skok przez zebre,pchniecie szpada w potylice,osiemdziesiecioboj, pingpong podwodny,pilka do metalu,hokej na piasku, plywanie pod prad,stepowanie na czczo,lamanie kolem w blasku fleszy,strzelanie na oslep,gra w bierki rozgotowanym makaronem,puszczanie kaczek w sina dal,spiewanie hymnu od tylu,spanie tylem naprzod,plecenie warkoczy z ziol prowansalskich,wymuszanie pierwszenstwa hulajnoga na M50,mycie rak w czasie jedzenia,bezprzewodowe zaciskanie pasa,klniecie jak szewc u fryzjera,bycie gora nad morzem, sprzedaz snow na Allegro,wspolne wakacje z krolowa sniegu na saharze,bezwstydne dmuchanie materaca przy ludziach, posiadanie 4 rodzinnych klaserow na kurz,wbicie 2 gwozdzi rekinem mlotem,jedzenie pyz nadziewanych halasem, straszenie publicznie ostatniego krzyku mody,zwiedzanie slonia od srodka,schodzenie na psy tajnym skrotem,osobista ochrona czterolistnej koniczyny,wyciaganie slomy z butow na wiejskich weselach,scieranie na tarce walenia

Napisano 17 styczeń 2007 - 20:25

Wszystkie te P60 czy P45 sa dokumentem, ze sie tu pracuje i placi podatki. Wydaje mi sie, ze wystarczy wlasnie rozliczenie roczne.

Offline #3 Firefox

Firefox

    Stały bywalec

  • Użytkownik forum
  • 90
  • PipPipPip
  • 678 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Dublin13

Napisano 17 styczeń 2007 - 20:42

Wszystkie te P60 czy P45 sa dokumentem, ze sie tu pracuje i placi podatki. Wydaje mi sie, ze wystarczy wlasnie rozliczenie roczne.

Witam ,to ja tez dodam pytanie do tego tematu.jaki okres czasu trzeba przepracowac na wyspie zeby mozna bylo otrzymywac irlandzka emeryture lub chociaz dodatek do polskiej,nawiasem mowiac bardzo mizernej patrzac na to co wyczynia ZUS
[/]Dołączona grafika

Offline #4 milo70

milo70

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 216 postów

Napisano 17 styczeń 2007 - 20:53

Mam pytanie: jakie dokumenty od irlandzkiego pracodawcy nalezy przedstawic w polskim Zusie, aby praca na wyspie liczyl sie do lat przepracowanych liczonych do emerytury?
Z gory dziekuje z odpowiedz!
Kasia

Rozliczenia roczne. Ewentualnie można przekręcić bardzo miłą i uczynną/ sic!!!/ obsługę o zaświadczenie.

Offline #5 Joanna Galway

Joanna Galway

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 95 postów

Napisano 17 styczeń 2007 - 20:57

Witam ,to ja tez dodam pytanie do tego tematu.jaki okres czasu trzeba przepracowac na wyspie zeby mozna bylo otrzymywac irlandzka emeryture lub chociaz dodatek do polskiej,nawiasem mowiac bardzo mizernej patrzac na to co wyczynia ZUS


Nie wiem czy wogole dostaniemy cokolwiek z zus-u bo przeciez tutaj pracujemy i tutaj placimy tzw pension (czyli skladke emerytalna). ja np juz sobie ja tutaj co miesiac oplacam (tzn pracodawca pobiera mi ja z wynagrodzenia)i mam gdzies zus.

pozdrawiam

Użytkownik Joanna Galway edytował ten post 17 styczeń 2007 - 20:57


Offline #6 Kolargol

Kolargol

    Działacz

  • Użytkownik forum
  • 1
  • PipPipPipPip
  • 1169 postów
  • Gadu-Gadu: 666
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Baile Atha Cliath
  • Zainteresowania:Boks boliwijski,rzut miesem najchetniej cielecina,skok przez zebre,pchniecie szpada w potylice,osiemdziesiecioboj, pingpong podwodny,pilka do metalu,hokej na piasku, plywanie pod prad,stepowanie na czczo,lamanie kolem w blasku fleszy,strzelanie na oslep,gra w bierki rozgotowanym makaronem,puszczanie kaczek w sina dal,spiewanie hymnu od tylu,spanie tylem naprzod,plecenie warkoczy z ziol prowansalskich,wymuszanie pierwszenstwa hulajnoga na M50,mycie rak w czasie jedzenia,bezprzewodowe zaciskanie pasa,klniecie jak szewc u fryzjera,bycie gora nad morzem, sprzedaz snow na Allegro,wspolne wakacje z krolowa sniegu na saharze,bezwstydne dmuchanie materaca przy ludziach, posiadanie 4 rodzinnych klaserow na kurz,wbicie 2 gwozdzi rekinem mlotem,jedzenie pyz nadziewanych halasem, straszenie publicznie ostatniego krzyku mody,zwiedzanie slonia od srodka,schodzenie na psy tajnym skrotem,osobista ochrona czterolistnej koniczyny,wyciaganie slomy z butow na wiejskich weselach,scieranie na tarce walenia

Napisano 17 styczeń 2007 - 21:03

Nie wiem czy wogole dostaniemy cokolwiek z zus-u bo przeciez tutaj pracujemy i tutaj placimy tzw pension (czyli skladke emerytalna). ja np juz sobie ja tutaj co miesiac oplacam (tzn pracodawca pobiera mi ja z wynagrodzenia)i mam gdzies zus.

pozdrawiam

Emeryture mozesz tez otrzymywac w Polsce jak wrocisz, poniewaz takie sa przepisy unijne. Nie wiem ile lat trzeba pracowac na otrzymywanie emerytury, ale sadze, ze pewnie ze 35 lat? Standardowa miesieczna to ok. 800 euro. A jesli ty placisz skladki to na ile wiecej mozesz liczyc? Orientujesz sie juz?

Offline #7 bwojtek

bwojtek

    Częsty gość

  • Użytkownik forum
  • 4
  • PipPip
  • 251 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Fermoy-malopolska

Napisano 17 styczeń 2007 - 21:07

Wszystkie te P60 czy P45 sa dokumentem, ze sie tu pracuje i placi podatki. Wydaje mi sie, ze wystarczy wlasnie rozliczenie roczne.

Witam,
właśnie jestem w trakcie załatwiania zasiłku dla poszukujących pracy dla kolegi, który zjechał do kraju.
otóż jakiekolwiek zaświadczenia o zatrudnieniu, potwierdzenia opłacania składek, itp są wystawiane na podstawie P-60, P-45 itp.,
a są to rozmaite formularz serii E, w tym przypadku E 301.
W zależności od potrzeb należy wystąpić do odpowiedniego urzędu o wydanie formularza E ileśtam, a każdy urząd będzie potrzebował innych dokumentów, o które poprosi o dostarczenie. Można wystąpić także o formularze E w Polsce, ale czas oczekiwania znacznie wydłuża się.
I tak jest w każdym przypadku przeniesienia świadczeń pomiędzy krajami UE.
Jeśli się mylę, proszę o rzetelne informacje.
Pozdrawiam
Navigare necesse est, vivere non est necesse!

Offline #8 Sylvie75

Sylvie75

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 17 styczeń 2007 - 21:44

Mam pytanie: jakie dokumenty od irlandzkiego pracodawcy nalezy przedstawic w polskim Zusie, aby praca na wyspie liczyl sie do lat przepracowanych liczonych do emerytury?
Z gory dziekuje z odpowiedz!
Kasia

Okres pracy w Irlandii jest wliczany do stażu pracy. Nie ma potrzeby odprowadzania dodatkowych dobrowolnych składek na ZUS, aby zachować uprawnienia emerytalne. Praca w Irlandii w niczym nie pogarsza naszej sytuacji z punktu widzenia ubezpieczenia społecznego.

Okres pracy za granicą w obrębie UE zawsze wlicza się do stażu pracy w Polsce, w związku z tym praca w innym kraju UE nie opóźni momentu, w którym nabędziemy prawa do emerytury. Sumowaniu podlegają wszystkie okresy pracy w każdym z krajów UE.

Jeżeli pracowaliśmy w danym kraju UE łącznie dłużej niż rok, a nasz łączny, zsumowany staż pracy we wszystkich krajach UE (w tym w Polsce) jest wystarczający do uzyskania emerytury w tym kraju, nabywamy prawo do uzyskania emerytury również z tego kraju. Emerytura będzie wypłacana w części odpowiadającej okresowi, w którym składki były odprowadzane w tym kraju.

Jeżeli nie pracowaliśmy w danym kraju dłużej niż rok, okres pracy w tym kraju zostanie nam zaliczony do emerytury na takich samych zasadach, jakbyśmy w tym czasie pracowali (wykonywali działalność gospodarczą) i odprowadzali składki w Polsce.

Oznacza to, że pracując np. 25 lat w Polsce i 20 lat w Irlandii, uzyskujemy w obydwu krajach prawo do emerytury, jakie przysługuje osobie posiadającej 45 letni staż pracy - w odpowiedniej części. Warunkiem jest również osiągnięcie obowiązującego w danym kraju wieku emerytalnego. Z każdego z tych krajów będziemy otrzymywać część emerytury.

Emerytury muszą być wypłacane na tych samych zasadach, na jakich wypłacane są one obywatelom państwa, z którego otrzymujemy emeryturę. Nie jest dopuszczalna dyskryminacja obywateli innych krajów ani odmienne traktowanie własnych obywateli mieszkających w innym kraju.

Należy pamiętać, że przyznanie emerytury nie musi następować automatycznie i konieczne może być wystąpienie do danej instytucji ubezpieczeniowej o wypłatę emerytury. Obecnie instytucją odpowiedzialną za wypłatę emerytur w Irlandii jest Department of Social and Family Affairs (j. ang.). We własnym interesie należy przechowywać wszystkie dowody opłacania składek ubezpieczeniowych za granicą (dowody wpłaty, dokumenty wystawiane przez pracodawcę). Więcej informacji na ten temat w języku polskim znaleźć można na stronach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

http://www.praca-za-...l/zasady/ie.php

Offline #9 ptashek

ptashek

    Religion is bullshit

  • Użytkownik forum
  • -1
  • PipPipPipPip
  • 1184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Dublin/Gliwice

Napisano 17 styczeń 2007 - 23:43

Witam ,to ja tez dodam pytanie do tego tematu.jaki okres czasu trzeba przepracowac na wyspie zeby mozna bylo otrzymywac irlandzka emeryture lub chociaz dodatek do polskiej,nawiasem mowiac bardzo mizernej patrzac na to co wyczynia ZUS


Niestety duzo.
CitizensInformation.ie
to pisalem ja, ptashek"In Focus" - grupa foto w sieci (juz dziala!)

Offline #10 marrr0

marrr0

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 1
  • Pip
  • 172 postów
  • Gadu-Gadu: 5254989
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Plock/Cze-wa/Dublin

Napisano 17 styczeń 2007 - 23:49

Witam,
właśnie jestem w trakcie załatwiania zasiłku dla poszukujących pracy dla kolegi, który zjechał do kraju.
otóż jakiekolwiek zaświadczenia o zatrudnieniu, potwierdzenia opłacania składek, itp są wystawiane na podstawie P-60, P-45 itp.,
a są to rozmaite formularz serii E, w tym przypadku E 301.
W zależności od potrzeb należy wystąpić do odpowiedniego urzędu o wydanie formularza E ileśtam, a każdy urząd będzie potrzebował innych dokumentów, o które poprosi o dostarczenie. Można wystąpić także o formularze E w Polsce, ale czas oczekiwania znacznie wydłuża się.
I tak jest w każdym przypadku przeniesienia świadczeń pomiędzy krajami UE.
Jeśli się mylę, proszę o rzetelne informacje.
Pozdrawiam


Hej!
Czy mógłbyś napisać (jeżeli wiesz)jakie warunki trzeba spełniać aby uzyskać ww zasiłek?Przede wszystkim jaki okres czasu trzeba mieć przepracowany w IRL?A czy zasiłek przysługuje w przypadku wymówienia umowy przez pracownika?

Dzięki,

Pozdrawiam

Offline #11 dgalu

dgalu

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 13 postów
  • Gadu-Gadu: 3302486
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Leixlip, KnurĂłw

Napisano 18 styczeń 2007 - 05:47

http://www.zus.pl/ue/erkoordwspol.htm

Offline #12 moli

moli

    Częsty gość

  • Użytkownik forum
  • 2
  • PipPip
  • 414 postów
  • Miejscowość:Land Of The Band

Napisano 18 styczeń 2007 - 07:34

Nie nastawiajcie sie na polska emeryture bo za kilka lat ZUS bedzie bankrutem o ile juz nie jest. Panstwo nasze, byle, juz w tej chwili sztucznie podtrzymuje tego twora zeby i doplaca do interesu a urzedasy marmury maja nawet w piwnicach.
Free Your Mind! Eat Your TV--------

Offline #13 malcoolm

malcoolm

    Ultraoptymista:)

  • Użytkownik forum
  • 2
  • PipPipPipPip
  • 1205 postów
  • Gadu-Gadu: 5098956
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Szczecin moim miastem :)
  • Zainteresowania:snooker, rozwoj duchowy, sztuka, ekonomia

Napisano 18 styczeń 2007 - 08:42

nie wydaje mi sie ze ZUS bedzie wyplacal emerytury dla ludzi pracujacych zagranica... za duze sumy wyjda, biorac pod uwage jeszcze to, ze nie ma juz kasy dla rodakow pracujacych w kraju :)
Everyday I try to touch the Sun before it sets. Everyday I get closer.

Offline #14 SzalonyCzeslaw

SzalonyCzeslaw

    Działacz

  • Użytkownik forum
  • 1
  • PipPipPipPip
  • 1028 postów
  • Gadu-Gadu: 6891323
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Dublin

Napisano 18 styczeń 2007 - 11:10

http://www.zus.pl/ue/erkoordwspol.htm - Tak więc osoba, która w ciągu całego swego życia pracowała w różnych państwach członkowskich i w żadnym nie przebyła okresu ubezpieczenia (pracy) wymaganego do nabycia uprawnień do emerytury lub renty na podstawie wewnętrznych przepisów prawnych, spełniła natomiast warunek dotyczący posiadania wymaganego stażu, biorąc pod uwagę wszystkie udowodnione okresy ubezpieczenia (pracy) lub okresy zamieszkania w różnych państwach członkowskich, nie będzie postawiona w gorszej sytuacji niż osoba, która całe życie była ubezpieczona w jednym państwie.




....chyba ze w Polsce :) :) :)

ZUS pewnie bedzie musial oficjalnie oglosic bankructwo i w koncu trzeba ta cala instytucje rozgonic w cztery wiatry bo jesli prawo unijne tak stanowi to wyplacac beda musieli :)

pozdro

Hanging Lady: Nervous?

Ted Striker: Yes.

Hanging Lady: First time?

Ted Striker: No, I've been nervous lots of times.


Offline #15 denver666

denver666

    Life = online

  • Użytkownik forum
  • 0
  • PipPipPipPipPip
  • 3510 postów

Napisano 18 styczeń 2007 - 22:11

nie wydaje mi sie ze ZUS bedzie wyplacal emerytury dla ludzi pracujacych zagranica... za duze sumy wyjda, biorac pod uwage jeszcze to, ze nie ma juz kasy dla rodakow pracujacych w kraju :P

bedzie wyplacal (i mnie osobiscie go*no obchodzi skad wezma kase), tak samo jak wyplacaja zasilku dla bezrobotnych ktorzy pracowali za granica. byl juz jeden co dostawal 4tys zl, bo pracowal w niemczech.

Offline #16 bwojtek

bwojtek

    Częsty gość

  • Użytkownik forum
  • 4
  • PipPip
  • 251 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Fermoy-malopolska

Napisano 19 styczeń 2007 - 22:33

bedzie wyplacal (i mnie osobiscie go*no obchodzi skad wezma kase), tak samo jak wyplacaja zasilku dla bezrobotnych ktorzy pracowali za granica. byl juz jeden co dostawal 4tys zl, bo pracowal w niemczech.

Dokładnie tak!
Mnie też gó*wno obchodzi skąd ZUS weźmie kasę na moją emeryturę!
Dobrze, że Nasza Najjaśniejsza jest i będzie właścicielem tego wrzoda.
Navigare necesse est, vivere non est necesse!

Offline #17 transit

transit

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 24 marzec 2012 - 18:45

Nie mogé znalezc pracy,a jestem 5 lat przed emeryturá,czy otrzymam jakis zasiek przedemerytalny?
Bardzo proszé o odpowiedz.

Offline #18 klimas20000

klimas20000

    Nowicjusz

  • Użytkownik forum
  • 0
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 24 marzec 2012 - 19:07

bedzie wyplacal (i mnie osobiscie go*no obchodzi skad wezma kase), tak samo jak wyplacaja zasilku dla bezrobotnych ktorzy pracowali za granica. byl juz jeden co dostawal 4tys zl, bo pracowal w niemczech.



Bo pieniadze na zasilek (4 tys) zostaly do Polski i przetransferowane . To niemiecki socjal wyplacal kase dla bezrobotnego przez polski urzad pracy.Tak samo z emeryturami.Pracujesz tutaj,oplacasz skadki.Przeprowadzasz sie badz pracujesz w innych krajac unii,zbierasz dokumenty, co , ile i gdzie bylo odprowadzane na Twoja emeryture.Pozniej skladasz wszystko tam,skad bedziesz pobieral kase z emerytury.Urzedy kontaktuja sie ze soba,i kasa plynie szeroka rzeka z roznyc krajow,tam gdzie pracowales i odprowadzales skladki na wymarzona emeryture.

Offline #19 Bravo12

Bravo12

    Działacz

  • Użytkownik forum
  • 463
  • PipPipPipPip
  • 2203 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 24 marzec 2012 - 19:12

Bo pieniadze na zasilek (4 tys) zostaly do Polski i przetransferowane . To niemiecki socjal wyplacal kase dla bezrobotnego przez polski urzad pracy.Tak samo z emeryturami.Pracujesz tutaj,oplacasz skadki.Przeprowadzasz sie badz pracujesz w innych krajac unii,zbierasz dokumenty, co , ile i gdzie bylo odprowadzane na Twoja emeryture.Pozniej skladasz wszystko tam,skad bedziesz pobieral kase z emerytury.Urzedy kontaktuja sie ze soba,i kasa plynie szeroka rzeka z roznyc krajow,tam gdzie pracowales i odprowadzales skladki na wymarzona emeryture.

a ja dostane swoja emeryture w euro na kato irlandzkie a gdzie bede mieszkal to nikogo nie obchodzi
Raz dwa trz




PLka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.